Markedsana­lytiker og Data
Insight-medarbejder søges


Markman Telemarketing er blandt Danmarks mest erfarne telemarketingleverandører på erhvervsmarkedet. Med adresse i Aalborg hjælper vi nogle af landets mest succesfulde virksomheder med at få nye kunder. Vi sigter konstant efter at have branchens dygtigste medarbejdere for dermed at kunne levere branchens bedste resultater.

For at holde os skarpe og forblive de bedste er vi konstant i bevægelse og udvikler nye metoder til at imødekomme teknologiske og salgsstrategiske gamechangers. Vi arbejder ud fra et koncept, vi kalder Modern Telemarketing, som står for kontinuerlig udvikling og udfordring af branchen gennem bl.a. brug af både small- og big data.

Vores DNA er forankret i et stærkt værdisæt, hvor passion, ærlighed, fleksibilitet og ansvar kommer til udtryk i vores adfærd og kultur.

Til en nyoprettet stilling søger vi en talstærk, analytisk og forretningsorienteret profil, der kan hjælpe os med vores enorme mængder af data på erhvervsmarkedet.


Mere om jobbet:

Du kommer først og fremmest til at bistå vores projektledere i deres arbejde med markedssegmentering for vores kunder. Det betyder helt lavpraktisk at du på baggrund af sparring fra projektlederen udvælger den bedst mulige målgruppe til salgsindsatsen.

Herefter beriger du målgruppen med store mængder af unikke markedsdata, som vi har til rådighed - for at skabe det bedste afsæt for succes.

Du sikrer, at der hele tiden er det bedst tænkelige data til rådighed i kampagnerne, og at det data, der ikke fungerer, fjernes - således pågår en konstant forædling og trimning af målgruppedata. Hermed er det også dit ansvar, at vores produktionsapparat aldrig står stille pga. en mangelfuld målgruppe.

Du arbejder desuden sammen med projektlederne om forecasts, markedsanalytiske rapporter og produktionsklargøring af data samt kvalitetssikring af disse.

Du tager proaktivt initiativ til udviklingsprojekter, der kan give vores data yderligere værdi.

Vi forventer at du:

Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund; det kan være cand.merc., Markedsøkonom, datamatiker eller andet i spændingsfeltet mellem data og marketing. Ligeledes har du erfaring med at arbejde med store datamængder og formår at analysere på mange parametre, således at du identificerer de mest egnede data til hver eneste kampagne, vi driver igennem.

  • Du er superbruger i Excel (det er ikke nok med alm brugerniveau).
  • Du har kendskab til - og gerne erfaring - med Power BI og Power Apps, og du er vant til at arbejde med en høj grad af datamæssig kompleksitet.
  • Du er god til at omsætte løsninger fra idéer og koncept til implementering.
  • Du har arbejdet med markedssegmentering og er dus med branchesegmenteringer (NACE-koder) i gængse værktøjer (f.eks. Bisnode, Experian, LassoX etc.).
  • Hvis du har arbejdet i telemarketingbranchen tidligere er dette kun et plus.
  • Vi har ikke krav om. at du har en masse erhvervserfaring – hvis bare du lærer hurtigt.
  • Du motiveres af at være ”eksperten” og være go-to-personen indenfor dit område.
  • Du er ansvarlig, ærlig og passioneret – og fleksibilitet er en del af din natur.
  • Da du får mange berøringsflader, er det et must, at du er serviceminded og løsningsorienteret - samt kan arbejde selvstændigt.

Hos Markman Telemarketing er der højt til loftet – en flad organisationsstruktur – og rig mulighed for at være med til at udvikle funktionen i en spændende retning.

Hvis du ser dig selv i jobbet, kan du se lidt mere om, hvem vi er her på vores hjemmeside www.markmantelemarketing.dk eller på vores LinkedIn-side .


For uddybede informationer kan du kontakte direktør Kamilla Skalkhøj Oest på 40 82 76 94.

Ansøgning samt CV sendes senest 15. august 2022 til kso@markmantelemarketing.dk

Vi afholder samtaler løbende og ansætter når vi har fundet den rette – også hvis det er før 15-08-2022