Ledere bliver ejerledere hos Markman Telemarketing

Efter sammenlagt 40 år i virksomheden overtager Adm. Direktør Kamilla Skalkhøj Oest og Telemarketingchef Helle Lykke Olsen nu størstedelen af aktierne i Aalborgvirksomheden Markman Telemarketing. Det sker bl.a. for at ruste virksomheden til fortsat vækst i en omskiftelig branche.

Det er 25 år siden, Markman Telemarketing første gang løftede telefonrøret for at skabe øget salg for deres kunder. Siden da har virksomheden fra Aalborg gjort sig til én af Danmarks førende inden for bl.a. mødebooking og leadgenerering. I dag har Markman Telemarketing 30 medarbejdere og samarbejder med store danske virksomheder over hele landet.

En branche i forandring

Siden Markman Telemarketing første gang tilbød danske virksomheder hjælp til at kontakte potentielle kunder er telemarketingbranchen blevet en anden. Markedet forandrer sig konstant og påvirkes bl.a. af teknologi og nye indkøbsmønstre. Netop derfor er det også en fordel med korte beslutningsprocesser og en omstillingsparat organisation.

Når Kamilla Skalkhøj Oest og Helle Lykke Olsen pr. 1. september 2017 overtager 80% af aktierne i selskabet, er det derfor også et led i en fremadrettet strategi om at blive endnu stærkere på det danske marked. Telemarketingchef Helle Lykke Olesen ser da også overtagelsen, som en helt naturlig del af udviklingen i virksomheden:

“Som direktør og telemarketingchef har vi selv drevet forretningen i en længere årrække. Derfor er det en helt naturlig udvikling, at ejerskabet nu skifter hænder. Vores nye organisationsstruktur giver os mere fleksibilitet og gør os i stand til at træffe hurtigere beslutninger.”

Sådan lyder svaret fra Helle Lykke Olsen, når man spørger hende, hvorfor hun og lederkollegaen overtager ejerskabet netop nu.

En del af aftalen mellem de gamle og nye ejere er, at købesummen ikke offentliggøres. Til gengæld er det ikke nogen hemmelighed, at virksomheden vil fortsætte med at udfordre og udvikle telemarketingbranchen. Kamilla Skalkhøj Oest, som også sidder i Dansk Telemarketing Forenings bestyrelse, siger:

“Der er stor udvikling i telemarketingbranchen. Salgsprocesserne i business to business salget udvikler sig i takt med, at web-baserede kanaler finder større og større anvendelse. Derfor vil der de kommende år være brug for nytænkning og fokus på produktudvikling for at sikre overlevelse i en branche, der ellers opererer meget traditionelt. Vi har rigtig mange spændende skibe i søen – og glæder os til at kunne udvikle virksomheden og skabe flere arbejdspladser i Aalborg.” 

Download pressebillede i høj opløsning

Kontakt:

Kamilla Skalkhøj Oest, 40 82 76 94